۱۳۹۵ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

آیا گناه اولیه به معنای واقعی کلمه، خوردن میوه یک درخت بود؟ آیا تا به حال فکر کردهاید که چرا مجازات زن برای خوردن این میوه افزایش درد زایمان بود؟ چرا کتابمقدس میگوید که میان نسل تو و نسل زن دشمنی میگذارم؟ آیا ممکن است که دست نوشته گناه اولیه یک کلمه تصویری باشد؟ کتابمقدس حقایق بسیاری را از چشم دانایان و خردمندان پنهان میکند و به کودکان مکشوف میسازد. برای آنانی که در روح، مانند کودکان مکشوف خواهد شد. آنانی که در روح راه میروند، مانند کودکان، کتابمقدس در انجیل متی 11:13 میگوید: «دانستن اَسرار ملکوت آسمان به شما عطا شده است.» حقیقت در مورد گناه نخستین آموزه بسیار سادهای میباشد، لیکن حقیقت در مورد گناه نخستین باعث میشود کتابمقدس به طریقی کامالً جدید برای شما باز شود، همانطور که برای من باز شد. گرچه بیشتر کتابمقدس، به ویژه کتاب پیدایش، باید به معنای واقعی کلمه در نظر گرفته شود و همانطور که نوشته شده باید به آن ایمان داشت؛ عبارات خاصی در کتابمقدس وجود دارد که نیاز به عبارات تکمیلی دیگری از کتابمقدس دارد، تا معانی پنهان آنها آشکار شود. یافتن این عبارات کلیدی میتواند بطور واضح تر در درک تعالیم گناه نخستین به ما کمک کند. باور عمومی در مورد تفسیر گناه نخستین این است که آدم و حوا در حال خوردن میوهای واقعی از درخت معرفت بودند. اما بر اساس متن پیدایش و آنچه در سرتاسر کتابمقدس نوشته شده است، گناه نخستین رابطه جنسی بین حوا و مار بود که منجر به تولد قائن میشود. ممکن است خواندن مطلب این باعث تعجب شما شود، اما بیایید به برخی از عبارات کلیدی در کتابمقدس،آموزهی تاریخی یهودیت و کلیسا، و داوریهایی که خداوند بر انسان قرار داد نگاه کنیم، که آنها به این تفسیر از گناه نخستین اشاره میکنند. متون کلیدی برای رسیدن به حقیقت : به این نکات کلیدی پنهان که حقیقت کالم را در مورد هبوط آشکار میکند، فکر کنید. 1 .پیدایش 3:15 ،گفته شده که مار ذرّیت خواهد داشت. آن ذرّیت چه کسی بود؟ 2 .پیدایش 3:7 ،آنها بجای پوشاندن دهانشان عریانیشان را پوشاندند. اگرآنها میوهای واقعی خورده بودند، چرا باید عریانیشان را بپوشانند؟ آنها عضوی از بدن را که با آن مرتکب گناه شده بودند، پوشاندند. 3 .امثال 20:30 ،و غزل غزلهای سلیمان 16:04 از »خوردن« به عنوان رابطه جنسی سخن میگوید. 4 .پیدایش 8:4 ، بین قائن، ذرّیت مار؛و هابیل، ذرّیت زن؛ دشمنی وجود داشت. 5 .پیدایش 3:20 ،چرا حوا مادر جمیع زندگان خوانده میشود، ولی آدم پدر جمیع زندگان خوانده نمیشود؟ 6 .پیدایش 1-3 :5 ،چرا نام قائن هرگز در شجرهنامهی آدم نیامده است؟ در عین حال پیدایش اصل و نسب قائن را متمایزاز اصل و نسب آدم نگاه میدارد. 7 .پیدایش 3:5 ،چرا آدم میگوید که شیث و هابیل به شبیه و بصورت او بودند، و قائن هرگز چنین نبود؟ 8 .پیدایش 3:16 ،اگر گناه آنها خوردن خوراکی بود چرا بخشی از لعنت مربوط به حاملگی و درد زایمان است؟ آیا ممکن است درد زایمان نشان دهندهی یک مجازات متناسب با گناه بوده باشد؟ 9 .اول یوحنا 3:12 ،همآنگونه که یک شجره نامه نوشته میشود، میگوید که قائن از آن شریر بود. (در لوقا 28-3:23 در متن اصلی یونانی هیچ کلمه <<پسر>> نوشته نشده است. به سادگی میگوید هالی از متّات، از لاوی، و غیره..) 10 .پولس از گناه نخستین در دوم قرنتیان 3-11:1 سخن میگوید و آن را با زن نامزد شدهای مقایسهمیکند که با رابطه داشتن با مرد دیگری به نامزدش خیانت میکند. 11 .متی 24- 13:30 و 36 – 43 میگوید کرکاسهایی که در مزرعه کاشته شده بودند، و دنیوی میباشند، فرزندان شریرند. این تعالیم مبنایی برای تبعیض نژادی نمیباشد. همهی نژاد بشر از نوح و همسرش میآیند. هیچ نژاد ژنتیکی مجزایی به طور مستقیم به مار گره نخورده است. برگرفته ازکتاب جیسون دمارس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر